Vertinimo rezultatai

Mokymo įstaigos paieška:

Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla

Informacija atnaujinta 2015 m. Sausis 16 d.

Apie mokymo įstaigą

Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (LAJM) buvo įsteigta 1948 m. 1991 m. reorganizuota į Klaipėdos aukštesniąją jūreivystės mokyklą. 2008 m. patvirtintas oficialus įstaigos pavadinimas – Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (angliškai: Lithuanian Maritime Academy).

LAJM misija - vykdyti studijas, teikiančias asmeniui aukštąjį koleginį išsilavinimą ir aukštojo mokslo kvalifikaciją, tenkinančias Lietuvos valstybės, visuomenės ir ūkio, Lietuvos jūrų transporto reikmes, plėtoti regionui ir Lietuvos jūrų transportui reikalingus taikomuosius mokslinius tyrimus, skleisti Lietuvos – jūrų valstybės idėją, įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principus; LAJM vizija – „moderni aukštoji mokykla, atvira visuomenei, įsiliejanti į Lietuvos ir Europos aukštojo mokslo sistemą, tenkinanti Lietuvos, kaip jūrų valstybės, poreikius, vykdanti Europos Sąjungos direktyvų reikalavimus, teikianti visuomenei švietimo bei įvairias socialines paslaugas, t. y. aukštąjį neuniversitetinį išsilavinimą, profesinės kvalifikacijos tobulinimą ir perkvalifikavimą, saviraiškos ugdymą.“

LAJM turi apie 1300 studentų, jame dirba virš 60 dėstytojų.

Ekspertų grupė

Ekspertų grupė, sudaryta iš 6 asmenų, dalyvavo vizite aukštojoje mokykloje 2012 m. kovo 27 – 29 d.

 

Prof. Hans Peter Jensen, grupės vadovas, buvęs Danijos technikos universiteto rektorius, Danija

Dr. David Cairns, grupės sekretorius, Aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo įmonės vadovas, Jungtinė Karalystė

Dr. Markku Karkama, vyresnysis jūreivystės inspektorius, Suomijos transporto saugumo agentūra, Suomija

Dr. Rasa Lekavičė, Klaipėdos aukštosios verslo mokyklos direktoriaus pavaduotoja studijoms, Lietuva

Dr. Henrikas Mykolaitis, LINPRA direktorius (darbdavių atstovas), Lietuva

Dionis Martsinkevichus, studentas, VGTU studentų atstovybės pirmininkas, Lietuva

Veiklos įvertinimas ir akreditavimas

LAJM veikla įvertinta teigiamai. Šis sprendimas priimtas atsižvelgiant į:

- Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro 2012 m. birželio 22 d. sprendimą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos realiuosius išteklius įvertinti teigiamai (MOSTA sprendimas).

- Tarptautinės ekspertų grupės siūlymą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos veiklą įvertinti teigiamai (Vertinimo išvados).

 

Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. SV6-41 LAJM akredituota 6 metams.

Ekspertų įvertinimas:

Veiklos sritis Įvertinimas
Strateginis valdymas Teigiamas
Studijos ir mokymasis visą gyvenimą Teigiamas
Mokslo ir (arba) meno veikla Teigiamas
Poveikis regionų ir visos šalies raidai Teigiamas
MOSTA sprendimas Teigiamas

Aukštosios mokyklos veiklos geroji praktika

  • Darbuotojų, galinčių prisidėti prie laipsnį suteikiančių studijų ir taikomųjų tyrimų, skaičiaus didinimas;
  • Patikimų bei veiksmingų priemonių dėstytojų kvalifikacijai ir kompetencijai užtikrinti diegimas;
  • Aktyvi veikla jūrinio slėnio projekte ir bendradarbiavimas su kitais partneriais Klaipėdos regione.
  • Praktikos galimybių kontrolė ir valdymas,  atsiliepimų po praktikos kaupimas ir analizė;
  • Tvirti ryšiai su absolventais bei grįžtamojo ryšio iš absolventų užtikrinimas siekiant tobulinti studijas.

Rekomendacijos veiklos tobulinimui

Strateginis valdymas

  • sekti LAJM metinę pažangą lyginant su strateginiame veiklos plane apibrėžtomis užduotimis bei tikslais;
  • suderinti Europos standartų ir gairių (ESG) 1 dalies nuostatas dėl kokybės užtikrinimo ir LAJM  taikomos kokybės vadybos sistemos (KVS) nuostatas;
  • aprašyti reikšmingų vidaus bei išorės vertinimų rezultatus, pateikti savo nuomonę apie juos ir nurodyti, kokių priemonių imtasi;
  • programų priežiūros komitetai turėtų svarstyti katedrų vedėjų parengtus programų įvertinimus bei tobulinimo rekomendacijas;
  • padėti nuotoliniu būdu besimokantiems studentams, pritaikyti infrastruktūros prieinamumą fiziškai neįgaliems asmenims
  • biblioteką paversti žinių centru.

Studijos ir mokymasis visą gyvenimą

  • svarstyti studentų perkėlimo į aukštesnį kursą bei nubyrėjimo rodiklius ir analizuoti priemones, kurių imasi Lietuvos ir kitos aukštosios mokyklos šios srities problemoms spręsti;
  • skleisti informaciją apie savo absolventų įdarbinimą Lietuvos visuomenės nuomonės formuotojams;
  • siekti, kad absolventai grįžtų į LAJM dirbti pedagoginį ar mokslinį darbą;
  • tęsiant internacionalizavimą, teikti paramą dėstytojams bei pagalbiniam personalui, besimokantiems jūrinės anglų kalbos, kad per tam tikrą laikotarpį būtų galima pasiūlyti bent vieną laipsnį suteikiančią programą anglų kalba.

Mokslo ir (ar) meno veikla

  • aiškiau apibrėžti LAJM mokslinių taikomųjų tyrimų vietą kokybės užtikrinimo sistemos atžvilgiu.

Poveikis regionų ir visos šalies raidai

  • aktyviau analizuoti turimas bendradarbiavimo ir konsorciumų galimybes regione ir už jo ribų.

 

Aukštosios mokyklos veiklos gerinimo planą galima rasti čia: veiklos gerinimo planas.

Atgal