Kokybės forumas 2023: Efektyvus grįžtamasis ryšys aukštosiose mokyklose (papildyta)

2023-10-03

2023 m. spalio 3 d. įvyko jau 6-asis SKVC organizuojamas Kokybės forumas, kurio tema „Efektyvus grįžtamasis ryšys aukštosiose mokyklose“. Forumas skirtas aukštųjų mokyklų atstovams, atsakingiems už kokybę. Forumo metu ekspertų įžvalgas, pateiktas aukštųjų mokyklų veiklos ir studijų vertinimo metu, pristatė SKVC Institucinio vertinimo skyriaus vedėja Rasa Penkauskienė ir Studijų vertinimo skyriaus vedėja Aušra Leskauskaitė. Aukštosios mokyklos perspektyvą pristatė Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotoja organizacijos vystymui dr. Inga Stravinskienė. Po pranešimų patirtimi pasidalino VILNIUS TECH Studijų direkcijos vadovė Nora Skaburskienė, Vilniaus kolegijos Studijų kokybės koordinatorė Regina Venckienė ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Studijų programų skyriaus vedėja Natalija Verbickienė. Vėliau dalyviai pakviesti diskusijai.

Išorinius vertinimus atliekančių ekspertų įsitikinimu, grįžtamasis ryšys – tvirtas pagrindas gerinant bendravimą su studentais ir išorės suinteresuotosiomis šalimis kokybės valdymo klausimais. Tai – labai svarbus kokybės kultūros aukštojoje mokykloje elementas. Anot ekspertų, aukštosioms mokykloms rekomenduojama pernelyg nepasikliauti ad hoc socialinių partnerių atsiliepimais, bet laikytis sistemingo požiūrio, formalizuoti bendradarbiavimą, grįžtamąjį ryšį iš socialinių partnerių bei nusistatyti strateginius prioritetus šioje srityje ir vertinti pasiekimus.

Forumo metu aptartas ir žemas respondentų įsitraukimas į aukštųjų mokyklų atliekamas apklausas. Ekspertai išorinio vertinimo metu atkreipė dėmesį, kad tiek studentai, tiek ir socialiniai partneriai dažnai išsako pastebėjimą, kad suinteresuotumas dalyvauti apklausose mažėja dėl to, kad jiems nėra teikiamas grįžtamasis ryšys apie apklausų rezultatus bei veiksmus apie tai, kaip apklausų rezultatais yra pasinaudojama, kokie pokyčiai yra vykdomi. Tad aukštosioms mokykloms rekomenduojama gerinti komunikaciją ir su studentais bei išoriniais partneriais, aptarti apklausų rezultatus bei informuoti apie priimtus sprendimus, numatomus vykdyti arba jau įgyvendintus pokyčius, kuriuos nulėmė apklausų, aptarimų rezultatai.

Pažymima, jog neretu atveju grįžtamojo ryšio ratas tarp studentų, išorės partnerių ir aukštosios mokyklos nėra pilnai uždarytas.

Forume dalyvavo daugiau negu 40 dalyvių iš skirtingų aukštųjų mokyklų, jame netrūko praktikoje įgyvendintų pavydžių, kaip gerinti grįžtamąjį ryšį aukštosiose mokyklose, ir būdų, kaip motyvuoti studentus, aukštųjų mokyklų darbuotojus ir išorės socialinius partnerius dalyvauti apklausose. 

Apklausoje po renginio beveik 80 proc. dalyvių šį Kokybės forumą vertino labai gerai. Aukštosios mokyklos džiaugėsi galimybe dalintis patirtimi ir aptarti joms aktualius klausimus. Anot dalyvių, tai – „puiki proga pasilyginti, išgirsti, ką kiti daro, paklausti, pabendrauti“. Kauno kolegijos pasidalinimas patirtimi įvardintas naudingu, informatyviu ir įkvepiančiu pavyzdžiu aukštosios mokyklos veiklos gerinimui.

 

 

Atgal