Akredituota Marijampolės kolegija

2022-11-03

2022 m. spalio 20 d. pasirašytas Studijų kokybės vertinimo centro (toliau – Centro) direktoriaus įsakymas Nr. SV6-47 dėl Marijampolės kolegijos akreditavimo 7 metų laikotarpiui.

Aukštosios mokyklos vertinimas atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintu Aukštųjų mokyklų ir užsienio valstybių aukštųjų mokyklų filialų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašu bei Centro direktoriaus patvirtinta Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodika

2022 metų kovo mėnesį Marijampolės kolegija (toliau – Kolegija) Centrui pateikė savianalizės suvestinę. Tarptautinės ekspertų grupės vizitas (nuotoliniu būdu) į aukštąją mokyklą organizuotas 2022 m. balandžio mėn. 26–28 dienomis.

Ekspertai aukštosios mokyklos veiklą įvertino teigiamai.

Aukštosios mokyklos veikla įvertinta pagal keturias vertinamąsias sritis penkių balų skalėje, kur 1 yra žemiausias, o 5 – aukščiausias galimas įvertinimas. Valdymo sritis, Kokybės užtikrinimo, Studijų ir mokslo (meno) veiklos yra įvertintos 2 balais – patenkinamai – sritis tenkina minimalius reikalavimus, yra trūkumų, kuriuos būtina pašalinti. Poveikio regionų bei visos šalies raidai sritis yra plėtojama sistemiškai, be esminių trūkumų, ji įvertinta 3 balais.  


Valdymo srityje, ekspertų nuomone, pasigendama orientuoto strateginio požiūrio į Kolegijos valdymą, aiškesnės organizacinės struktūros, ekonominio prognozių orientavimo vidutinės trukmės ir ilgalaikei perspektyvai, rizikos vertinimo, ilgalaikės akademinio ar neakademinio personalo įdarbinimo strategijos. Rekomenduota įsteigti kokybės užtikrinimo padalinį, teikti daugiau informacijos apie instituciją anglų kalba, kad būtų skatinama tarptautinė orientacija, gerinti personalo politiką (didinti etatinių darbuotojų bei daktaro laipsnį turinčių asmenų skaičių, tinkamai vertinti naujai įdarbinamų nenuolatinių darbuotojų kvalifikaciją), studijų programas labiau grįsti tyrimais, didinti studentų skaičių.

Kokybės užtikrinimo srityje ekspertai pasigedo darnios, nuosekliai suderintos su ESG, kokybės užtikrinimo sistemos. Rekomenduota dar kartą apsvarstyti studentų, kaip vidinių institucijos socialinių dalininkų vaidmenį studijų procese, labiau suderinti kokybės politiką su Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis bei remti į studentą orientuotą mokymą.


Mokslo ir studijų srityje ekspertai rekomendavo stiprinti tyrimų pajėgumus užtikrinant didesnį nei minimalų dėstytojų, turinčių daktaro laipsnį, skaičių, užtikrinti tyrimais grindžiamą studijų programų rengimą, didinti tarptautinių partnerystės projektų aukštojo mokslo srityje skaičių, tobulinti neformaliojo mokymosi ir savišvietos rezultatų pripažinimo tvarkas.


Poveikis regionų bei visos šalies raidai srityje įvertintas teigiamai, jis aiškus. Pastebėti labai gerai vykstantys Kolegijos mainai su partneriais iš Marijampolės regiono. Prie to prisideda ne tik reguliariai atliekamos regiono poreikių apklausos, bet ir aktyvus darbuotojų ir studentų dalyvavimas regiono veikloje ir tolesniame jo vystymesi. STEAM atviros prieigos centro prieinamumas mokiniams ir Kolegijos moksleivių akademija yra išskirtini sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdžiai. Rekomenduota nustatyti objektyvius kriterijus, pagal kuriuos būtų galima kiekybiškai įvertinti Kolegijos poveikį regionų ir visos šalies raidai, imtis priemonių, kad būtų padidintas absolventų, dirbančių pareigose, kurioms reikalingas aukštasis išsilavinimas, skaičius, daugiau dėmesio skirti kitoms regiono savivaldybėms, o ne vien Marijampolei.

Apibendrinant, Kolegijos vadovai deda pastangas Kolegijos valdymo srityje ir tinkamai (nors ir trūksta orientavimosi į ateitį) valdo finansus, tačiau reikia tobulinti strateginį valdymą: trūksta aiškios organizacinės struktūros ir į ateitį orientuotų strategijų (įvairiose srityse), kurios, priimant pagrįstus sprendimus, priklausytų nuo kiekybinių rodiklių. Esant dabartiniam darbuotojų skaičiui (per mažai etatinių bei aukštesnę akademinę kvalifikaciją turinčių darbuotojų) ir nesant į ateitį orientuotos strategijos, kaip pritraukti kvalifikuotų akademinių (taip pat ir iš kitų šalių) darbuotojų, Kolegija negali pasiekti savo tikslų plėsti taikomuosius mokslinius tyrimus ir moksliniais tyrimais grindžiamo dėstymo. Nors kolegija ir atitinka minimalius reikalavimus, dabartinė strategijos rengimo ir įgyvendinimo planavimo praktika nėra pakankama aukštojo mokslo institucijai, siekiančiai (taikomojo) mokslo tikslų.

Ekspertų grupė mano, kad didelis dėmesys kokybės užtikrinimo procesų aprašymams pagal ISO standartą nėra tinkamas švietimo įstaigos kokybės valdymui. Įvairiose srityse pastebimi tobulintini aspektai, bet minimalių reikalavimų yra laikomasi.
Ekspertų grupė įžvelgia galimybių pagerinti bendrus Kolegijos akademinius standartus. Tačiau kolegijai trūksta kritinės masės, kad būtų galima toliau plėtoti akademinį potencialą. Tam trukdo ir labai atvira neformaliojo bei savaiminio mokymosi pripažinimo praktika. Strateginiame veiklos plane yra įvardijamas tikslas skatinti tarptautiškumą, didinant tarptautinių (tyrimų) projektų skaičių, tačiau kol kas strateginio veiklos plano (2021–2025 m.) poveikio dar negalima įvertinti. 

Ekspertų grupė teigiamai vertina poveikį regionų ir visos šalies raidai. Anot ekspertų, poveikis aiškiai matomas, o jį nuolatos vertina ir analizuoja pati Kolegija. Ekspertų grupė norėtų dar kartą pabrėžti Kolegijos ir absolventų bei socialinių partnerių bendradarbiavimą. Kolegija efektyviai remia mokymąsi visą gyvenimą per savo siūlomas mokymosi galimybes.  

Su Marijampolės kolegijos vertinimo išvadomis galima susipažinti čia

Atgal