Akredituotas Kazimiero Simonavičiaus universitetas

2024-02-09

2024 m. vasario 6 d. pasirašytas Studijų kokybės vertinimo centro (toliau – Centro) direktoriaus įsakymas nr. SV6-7 dėl Kazimiero Simonavičiaus universiteto akreditavimo, kuriuo Kazimiero Simonavičiaus universitetas akredituotas 7 metų terminui.  

Aukštosios mokyklos vertinimas atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintu Aukštųjų mokyklų ir užsienio valstybių aukštųjų mokyklų filialų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašu bei Centro direktoriaus patvirtinta Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodika.

Kazimiero Simonavičiaus universiteto (toliau – KSU ) veiklos išorinis vertinimas vyko nuo 2023 metų rugsėjo mėn., kai aukštoji mokykla Centrui pateikė savianalizės suvestinę. Tarptautinės ekspertų grupės vizitas į aukštąją mokyklą organizuotas 2023 m. spalio mėn. 17–19 dienomis.

Ekspertai aukštosios mokyklos veiklą įvertino teigiamai. Valdymo, Kokybės užtikrinimo sritys bei Studijų ir mokslo (meno) veiklos buvo įvertintos patenkinamai (2 balai), Poveikio regiono ir visos šalies raidai sritis – gerai (3 balai).

Valdymo srityje ekspertų grupė teigiamai vertina, kad KSU turi strateginį veiksmų planą, kuris didele dalimi atitinka jo misiją. Valdymo procesui trūksta nuoseklumo ir aiškumo: Senato nariai savo vaidmenį supranta labiau kaip patarėjų, o ne sprendimų priėmėjų. Socialiniai dalininkai nepakankamai įtraukiami į valdymo procesą. KSU viešai teikia informaciją apie savo veiklą ir valdymo efektyvumą, kuri yra prieinama visiems socialiniams dalininkams. KSU taip pat taiko žmogiškųjų išteklių valdymo sistemą, kurią reikėtų patobulinti sukūrus sistemingą institucinę politiką arba pakeitus požiūrį į profesinį ir akademinį personalo tobulėjimą. Konstatuota, kad finansiniai ir mokymosi ištekliai planuojami, paskirstomi ir naudojami racionaliai, jų pakanka KSU misijai vykdyti.

Vertinant kokybės užtikrinimą ekspertai teigia, kad KSU yra patvirtinusi ir viešai paskelbusi ISO standartu pagrįstus vidaus kokybės vadybos dokumentus, tačiau jie neįrodo vidaus kokybės užtikrinimo sistemos, atitinkančios Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo nuostatas ir gaires (toliau – ESG), veiksnumo. Nėra sistemingų vidinio kokybės užtikrinimo planavimo, įgyvendinimo ir tobulinimo priemonių, išskyrus tas, kurios numatytos ISO procedūrose. Socialiniai dalininkai įtraukti į studijų programų komitetus, tačiau nėra sistemingai įtraukti į studijų planavimą, stebėseną ir tobulinimą. Parama studentams yra veiksminga, tačiau akademiniam ir neakademiniam personalui teikiama parama veiksminga iš dalies. Ekspertai teigiamai vertina, kad yra apibrėžtos ir taikomos akademinio sąžiningumo, tolerancijos ir nediskriminavimo, apeliacijos ir etikos nuostatos ir procedūros ir kad išorinio vertinimo rezultatai naudojami aukštosios mokyklos veiklai gerinti. Kaip gerąją praktiką ekspertai išskyrė studentų pažangos stebėseną ir individualių mokymosi planų taikymą, siekiant išvengti studentų „nubyrėjimo“.

Studijų ir mokslo (meno) srityje ekspertai pastebi, kad studijų programų vidinė darna ir jų sąsaja su moksliniais tyrimais galėtų būti geriau išplėtota. Studentų įsitraukimas į mokslinius tyrimus, ekspertų nuomone, priklauso tik nuo studentų susidomėjimo ir mokslinių tyrimų finansavimo tendencijų. Nors vykdoma studijų ir mokslinių tyrimų veikla bei jos rezultatai atitinka aukštosios mokyklos misiją ir strateginius tikslus, studijos tik tam tikru mastu yra grindžiamos moksliniais tyrimais. Ekspertai teigiamai vertina nuosekliai pripažįstamas užsienyje įgytos kvalifikacijas, dalinių studijų ir ankstesnio neformalaus mokymo pripažinimą. 

Poveikio regionui ir šalies raidai srityje ekspertai teigiamai vertina, kad KSU aktyviai dalyvauja nacionaliniame ir regioniniame vystymesi bei yra pastebimas jo daromas teigiamas poveikis. KSU atlieka nacionalinių ir regioninių poreikių analizę, nustato poreikius, kuriuos reikia patenkinti, ir numato galimą poveikį nacionalinei ir regioninei plėtrai. Vykdoma nacionalinio ir regioninio vystymosi priemonių veiksmingumo stebėsena, analizė ir vertinimas, mokymosi visą gyvenimą poreikio stebėsena ir analizė. KSU numato įvairias mokymosi visą gyvenimą formas ir sąlygas, užtikrina jų įgyvendinimą. Kaip gerąją praktiką ekspertai išskyrė siūlomų mokymų įvairovę, kuriuos baigus suteikiami ECTS kreditai arba sertifikatai; glaudų ir veiksmingą bendradarbiavimą su aviacijos pramonės socialiniais partneriais; socialinių partnerių siūlomas galimybes studentams dalyvauti praktikose ir naudotis jų siūlomais moderniais mokymo ištekliais;

Ekspertai rekomenduoja:

  • sukurti institucijos strategiją, suderinančią KSU siekius su jo potencialu; peržiūrėti valdymo sistemą, aiškiai atskiriant Senato, kaip sprendimus priimančio organo, ir Tarybos, kaip patariamojo organo, vaidmenis; užtikrinti, kad valdymo struktūrose būtų tinkamai atstovaujama visiems vidaus socialiniams dalininkams, kad būtų aiškiai apibrėžtos ir veiksmingai taikomos jų funkcijos; efektyviau panaudoti KSU strateginių planų įgyvendinimo stebėsenos rezultatus gerinant šio universiteto veiklos kokybę; strateginio veiksmų plano tikslus ir uždavinius integruoti į institucijos valdymą ir panaudoti padalinių ir atskirų darbuotojų veiklos rodikliams formuoti; strategiškiau įtraukti darbdavius ir verslo sektorių į savo veiklą; stiprinti žmogiškuosius išteklius, visų pirma, didinti akademinio personalo (dirbančio pilnu etatu) skaičių, sukurti institucinę politiką, skirtą nuolatiniam profesiniam ir akademinio personalo tobulėjimui.
  • stiprinti aukščiausio lygio vadovų atsakomybę už kokybę ir kokybės užtikrinimą ir grįsti ją nuoseklia politika ir praktika; užtikrinti studijų programų kokybę suteikiant aiškią atsakomybę už kokybės užtikrinimą, procedūrų ir procesų kokybę aukščiausio lygio vadovams; sukurti visapusišką vidaus kokybės užtikrinimo sistemą, daugiau dėmesio skiriant veiksmingumui ir poveikiui bei aktyviam visų socialinių dalininkų indėliui; formuoti strategiškesnį požiūrį į profesinį pedagoginio personalo tobulėjimą.
  • sieti studijų krypčių klasifikavimą pagal studijų programų turinį; stiprinti studijų ir mokslinių tyrimų sąsajas užtikrinant, kad moksliniai tyrimai būtų nukreipti į studijas, o ne atliekami remiantis turimais projektais; įtraukti studijų ir mokslinių tyrimų sąsajų stiprinimą į universiteto kokybės politiką; pagerinti mokslinių tyrimų rezultatus; stiprinti dalyvavimą tarptautiniuose projektuose, kurių temos yra tose pačiose arba susijusiose kryptyse, kaip ir studijų programos.
  • plėsti socialinių partnerių tinklą ir bendradarbiavimo rūšis; stiprinti bendradarbiavimą su socialiniais partneriais strateginiu lygmeniu ir užtikrinti, kad jį palaikytų aukščiausioji šio universiteto vadovybė; sukurti darbdavių dalyvavimo studijų programų valdyme sistemą ir nustatyti aiškias darbdavių atsakomybes rengiant, peržiūrint studijų programas, ir atliekant jų vertinimą; didinti universiteto matomumą ir poveikį regioniniu ir nacionaliniu lygmeniu, gerinant viešąją komunikaciją apie jo rezultatus; formuoti strateginį ir sisteminį požiūrį į mokymąsi visą gyvenimą ir integruoti jį į vidinę kokybės užtikrinimo sistemą, pagrįstą ESG; vystyti ir pateikti save kaip „nišinį“ universitetą, orientuotą į aukštesnį akademinį lygį, demonstruojantį mokslines kompetencijas ir žinias.

 

Su Kazimiero Simonavičiaus universiteto vertinimo išvadomis galite susipažinti čia.

Atgal